felicialundberg

Alla inlägg under maj 2013

Av Felicia Lundberg - 13 maj 2013 11:18

Inte så bra uppdatering nu på morgonen, men har mest legat i sängen. Ja, ni läste rätt, jag är hemma och är sjuk...igen. Alltså det är nåt med mig och måndagar. Har varit sjuk några måndagar tillbaka nu. Det är verkligen inte så att jag inte vill gå till skolan på måndagar. Bi har liksom idrott och sånt. Det började i går kväll när jag kom upp ur badet Mådde lite illa, men det var väl inge mer med det tänkte jag. I morse vaknade jag 06.15 och mådde verkligen illa. Jag gick upp i alla fall och tog på mig kläder, men längre hann jag inte. Jag fick värsta uppstötningarna och det kände verkligen som om jag skulle spy. Gick och la mig i sängen och sen kom farmor och fick upp mig så nu sitter jag här och försöker få i mig lite yoghurt. 


Vad tycker ni om den nya designen förresten? Jag är i alla fall väldigt nöjd! '


Ändrat lite nu på bloggen. T.ex lagt till lite menyavdelningar och tagit bort några. 

Ni får bättre uppdatering sen.


                                                                     /Puss från mig

Av Felicia Lundberg - 12 maj 2013 16:18

...utan Världens bästa Tilde! Felicia Fotas lite av sin älskade pappi! Kommer en ny header nån dag!

Av Felicia Lundberg - 12 maj 2013 14:29


Måndag: Läxa, ta't lungt, ut och springa

 

Tisdag: Stallet, läxa,

 

Onsdag: Kompis, tror jag:)

 

Torsdag: Stallet

 

Fredag: Åka till mamma

 

Lördag: Ta't lungt

 


 

Av Felicia Lundberg - 12 maj 2013 14:10

Ni har inte fått så bra uppdatering nu eftersom det har varit stallet och lite sånt. Pappa skulle ha tagit lite bilder till headern (asså bara på mig och inte på Cojan). 


Jag kan berätta allt från början. Kom till stallet och började göra i ordning henne. Hon var lite trött, men det märktes inte så mycket på banan sen  Vi var ungefär 8 st som red. Vi började med att skritta runt Stjärnholm (där jag rider), då behövde vi ju inte skritta dom på banan sen. Efter det gick vi in på stor banan och kom fram i trav. Hon var väldigt lugn på kortsidorna, men långsidorna däremot lite snabbare. Jag fick jobba väldigt mycket med halvhalter så att hon skulle bli lugnare. Då gick det superbra! Galoppen var väldigt lugn och samlad och ibland till och med lite trög. Då blev det lite mer skänkel. Vi red ju ute, men hästarna har inte ridit så mycket ute än och då är dom ju lite extra pigga och busiga. Det märker man ganska snabbt på Cojan  Efter första galoppen var hon däremot ännu piggar så då fick jag hålla in henne lite. Vi gick in på volterna och tränade lite på att öka och minska volterna. Blev lite skänkelvikningar här och var också. Efter lektion skulle jag ställa upp henne i skospiltan för lite avsvabbning. Den lilla damen blev rädd för något och tog ett skutt. Landade rakt på min fot. Kan bara säga att mina tår är lite svullna och röda  Blev därför ingen fotografering, men jag och pappa ska nog ut snart i skogen bakom huset för att kanske klicka några fina bilder.


Har bestämt att denna "sommarheader" ska vara väldigt enkel, men fräsch. Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen, men vi hörs. 

Av Felicia Lundberg - 12 maj 2013 07:55

Ett snabbt inlägg hinner jag bjuda på innan jag ska byta om. Åker till stallet vid halv nio och myser med Cojan. Sen blir det ju en liten lektion=) Hoppas ni mår bra och allt, men jag hinner faktiskt inte skriva mer nu så vi får höras när jag kommer hem.




:*  

Ni får en lite bild på sötisen:**


Av Felicia Lundberg - 11 maj 2013 22:05

Ville bjuda på ett sista inlägg för er som är vakna. Blir inte så sent idag eftersom det är ridning imorgon bitti. Jag är ju skötare åt Cojan och det är ju skötarridning så jag ska såklart rida henne. Det var faktiskt väldigt länge sen jag red henne så det ska bli kul  


Har tänkt att jag ska ändra lite design till sommaren. Har ju vart ganska "mörk" design så nu ska det fräschas upp lite. Har redan bytt bakgrund. Blev en ljus, ljus rosa:) Imorgon ska pappa ta med systemkameran till stallet. Blir nog någon headerbild därifrån. Snyggt med en bild mot den vita stallväggen :-) 


Har inte så mycket mer att skriva om, men vi hörs. Go`natt

Av Felicia Lundberg - 11 maj 2013 19:24

Tänkte länka till en sjukt rolig tjejs blogg. Hon var i alla fall deet när jag kände henne lite bättre. Vi gick i samma fotbollslag. Hon har startat en ny bloggsom är sjukt bra. Just nu kör hon veckans blogg så ni kan ju passa på att vara med i den. Här kommer länken iaf.   


http://angelinaberge.blogg.se/



Samarbete?

 

This is me

with picasion
Här kan du läsa om allt möjligt. Skriver mycket om min vardag, stallet och fotar gör jag också:)

Fråga mig

24 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om bloggen?
 Helt ok.
 Älskaaar!
 Bra.
 Inte min favorit.

Presentation

När du ändå har hittat hit kan du ju passa på att kika lite :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Inlägg

Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards